Gyakori kérdések
Gyakran ismételt kérdések
Adózás
teszt
válasz
Szolgáltatások
Hol találom meg, hogy mely szolgáltatások érhetők el a XIII. kerületben?
A „Szolgáltatások” menüpontban elérhetők többek között: közösségi költségvetés, építési szabályozás, hatósági ügyintézés, egészségügyi ellátás (járóbeteg, fogorvosi, háziorvosi), közterület-felügyelet, bentlakásos idősellátás, bölcsődei nevelés, sport- és kulturális programok, lakások / üzlethelyiségek bérbeadása, parkolás stb. Tovább a Szolgáltatások oldalra.
Hogyan működik az elektronikus ügyintézés az önkormányzatnál?
Az E‑ügyintézési törvény (2015. évi CCXXII.) alapján az önkormányzat és hivatal köteles elektronikus ügyintézést biztosítani. Természetes személyek számára nem kötelező, de választható az ügyfélkapus elektronikus ügyintézés. Vannak olyan eljárások, ahol a személyes megjelenés kötelező. Bővebb tájékoztató. 2024. december 4-től egységes bejelentkezés van az önkormányzati online felületeken (részletek itt).
Mi az Ügyfélablak, és mit tudok ott intézni?
Az Ügyfélablak az önkormányzati online ügyintézési felület: parkolási engedély igénylése, pótdíj befizetése, lakás‑ és helyiségbérlési ügyek, közútkezelési ügyek stb. Megnyitás: Ügyfélablak. Az egységes belépésről tájékoztató: Közszolgáltató NZrt. hírek.
Milyen elérhetőségei vannak az önkormányzatnak?
Cím: Béke tér 1, 1139 Budapest | Telefon: +36 (1) 452‑4100 | E‑mail: ugyfelszolgalat@bp13.hu. Részletek és osztályok: Elérhetőségek.
Mit jelent az „építési szabályozás és településképi ügyek”?
Az építési szabályok megalkotása és karbantartása, Tervtanács működtetése, településképi bejelentések és véleményezési eljárások. További információ.
Hogyan kell bejelenteni egy új szálláshely‑szolgáltatást?
A tevékenység a jegyzőnél történő bejelentést követően folytatható. Részletek és nyomtatványok: Szálláshely-szolgáltatás bejelentése, kitöltési útmutató.
Mi az ingatlanok, lakások, üzlethelyiségek bérbeadása terén elérhető szolgáltatás?
Önkormányzati tulajdonú lakások, üzlethelyiségek és telkek kezelése, üzemeltetése, hasznosítása. Áttekintés: Szolgáltatások. Online ügyintézés: Ügyfélablak.
Milyen egészségügyi ellátások érhetők el?
Járóbeteg‑ellátás, fogorvosi ellátás, háziorvosi és gyermekorvosi szolgáltatások. Egészségügyi szolgáltatások – áttekintés.
Mit takar a bentlakásos idősellátás?
Gondozóházi jellegű ellátás: étkeztetés, mentális gondozás, egészségügyi ellátás. Részletek.
Milyen szociális szolgáltatások érhetők el válsághelyzet esetén?
Mentálhigiénés, jogi és krízis tanácsadás; családsegítés keretében anyagi és szociális támogatások. Családsegítés.
Hogyan vehetek részt sportprogramokon?
A kerület sportprogramokat szervez és sporthelyszíneket biztosít. Sport és szabadidő.
Hol találok kulturális programokat?
Az események és helyszínek a kulturális programok aloldalon érhetők el. Kulturális programok.
Mi az előnye a közösségi költségvetésnek és hogyan tehetek javaslatot?
A lakosok javaslatai társadalmi és szakmai véleményezés, valamint szavazás után valósulhatnak meg. Közösségi költségvetés.
Hogyan igényelhető a Partnerkártya?
A Partnerkártya kedvezményeket biztosít a XIII. kerület lakosainak. Részletek. Mobilapp: Budapest13 Smart City.
Ki végzi a közterület‑felügyeletet, és hogyan működik?
A kerületi Közterület‑felügyelet éjjel‑nappali ügyelettel és járőrszolgálattal működik. Közterület‑felügyelet.
Hogyan működik a parkolási rendszer, és milyen engedélyeket igényelhetek?
Az Ügyfélablakon lakossági, céges, egészségügyi, gyermek‑szállítási parkolási engedélyek igényelhetők és pótdíjak fizethetők. Ügyfélablak.
Hogyan működnek a pályázatok és támogatások?
Zöldterület‑fejlesztési, udvarzöldítési pályázatok, társasházi támogatások elérhetők. Pályázatok – Közszolgáltató NZrt. és Ügyfélablak.
Wifi
Kik vehetik igénybe a kerületi wifi szolgáltatást?
Partner Kártyával rendelkező kerületi lakosok. Igénylés menetéről a Partnerkártya oldalon tájékozódhat.
Milyen eszközök szükségesek a HotSpot használatához?
Hordozható, kézi számítógép vagy erre alkalmas mobiltelefon. A számítógépnek vagy telefonnak rendelkeznie kell wifi adapterrel (IEEE 802.11b/g/n), telepített Internet böngésző programmal.
Hogyan kell a wifi adaptert beállítani?
A wifi hálózati adapter minden, a működéshez szükséges paramétert (IP cím, DNS szerver és átjáró cím) a hálózaton működő DHCP szervertől kap, ezért e paraméterek automatikus kérése beállítást kell alkalmazni a hálózati adapter TCP/IP tulajdonságainál.
Ha a wifi adapterhez kapcsolódó alkalmazásokban van ún. “Site Survey”, azaz az elérhető vezeték nélküli hálózatok megjelenítése lehetőség, akkor ott a “BPXIII” nevű hálózathoz kell kapcsolódni, ha nincs, akkor a BPXIII SSID-t fixen be kell írni a wifi adapter beállításához.
Minden biztonsági beállítást ki kell kapcsolni, ne legyen engedélyezve pl. a WEP, WPA, WPA-PSK, 802.1x a WLAN adapter tulajdonságainál.
A szolgáltatás igénybevétele, a be- és kijelentkezés lépései
Amennyiben hordozható számítógépén a wifi antenna be- és kikapcsolható, győződjön meg arról, hogy az bekapcsolt állapotban van.
1. Hordozható vagy kézi számítógépével kapcsolódjon a „BPXIII” nevű vezeték nélküli hálózathoz (SSID: BPXIII).
2. Ha profilt kíván létrehozni a csatlakozáshoz, a hálózat paraméterei a következők:
– Hálózat neve (SSID): BPXIII
– Adattitkosítás: kikapcsolva
– Hálózati hitelesítés: nyílt
3. A csatlakozás után indítsa el internet böngészőjét és írjon be egy tetszőleges címet! Megjelenik a bejelentkeztető oldal.
4. Írja be a Kerületi Kártyán szereplő azonosítószámot és a kártyához kapott jelszavát! A felhasználási feltételeket elfogadva a „Bejelentkezés” gomb megnyomása után használhatja az internetet.
A bejelentkezést követően használhatóvá válnak egyéb, internetet használó programok is, amelyek nem böngészőből működnek (FTP, Skype, MSN, stb.).
Maximálisan 4/2 Mbps sávszélesség áll az Ön rendelkezésre, melynek mértéke a rendszer terhelésétől függően csökkenhet.
10 perc hálózati inaktivitás után – a böngészőt bezárja, illetve nem generál hálózati forgalmat, vagy kikapcsolja számítógépét – a rendszer automatikusan kijelentkezteti, majd lezárja a kapcsolatot.
A rendszer óránként újra kéri a bejelentkezés megismétlését.
Hol kaphatok technikai segítséget a kerületi wifi használatával kapcsolatosan?
A szolgáltatással kapcsolatos technikai észrevételeket a wifi@bp13.hu e-mail-címen várjuk.